The Visit

Pablo Fontdevila
vr 1 nov
vr 1 nov

The visit is een ontroerende solo over ouder worden, eenzaamheid en de zoektocht naar betekenisvolle verbinding. De voorstelling speelt zich af op afstand via videobellen en gebruikt het beeldscherm om spookachtige aanwezigheden op te roepen tussen het publiek.

Door te spelen met geluid en stiltes, met licht, schaduw en beweging, zet deze intieme voorstelling de tijd stil met poëtische reflecties en persoonlijke anecdotes.

In English below →

In een kamer met de overblijfselen van een feestje wordt het publiek via een laptop verwelkomd door een afwezige performer. Na een korte introductie worden ze uitgenodigd om het licht uit te doen, hun stoel om te draaien en met hun rug naar de computer te gaan zitten. Tijdens de rest van de voorstelling zullen ze in het donker zitten, luisterend naar teksten en geluiden terwijl ze lichten en schaduwen volgen die door de ruimte bewegen.

The Visit werd ontwikkeld binnen het kader van 'Vision with/out Image' als artistiek project van Pablo Fontdevila aan de Master in Theater aan de Toneelacademie Maastricht.

In English

The Visit is a touching solo about growing older, loneliness and the search for meaningful connection. Performing remotely through a video call, The Visit hijacks the computer screen in order to invoke ghostly presences amidst the audience.

Playing with sound and silences, with lights, shadow and movement, this intimate and quiet performance suspends time with poetic reflections and personal anecdotes.


In a room with scattered traces of a party, the audience is welcomed through a laptop by an absent performer. After a short introduction, they are invited to switch off the lights, turn around their chairs and sit with their backs to the computer. For the rest of the performance they will listen in the dark, following texts, sound, lights and shadow as they travel through the room.

The Visit was developed within the ‘Vision with/out Image’ framework as Pablo Fontdevila's artistic project at the Master in Theater, Toneelacademie Maastricht.

Credits

concept, text, lighting/visuals, scenography, performance Pablo Fontdevila
original music and sound production Abel Kroon
sound and dramaturgical advice Nahuel Cano

with thanks to Konstantina Georgelou, Igor Dobricic, Elisa Zuppini, Anouke de Groot, Daphne Jonas, Bart van den Eynde, Anne de Loos and Master in Theater (Toneelacademie Maastricht)

research phase supported by Prins Bernhard Cultuurfonds / Horizon