11 3 8 7
-
za 29 mrt20:30Zaal 3De Constant Rebecqueplein 20A
vrije plaatskeuze Normaal € 16,50 Jongeren t/m 30 jaar € 12,50
Van gerichte advertenties tot op-maat-gemaakte journaals, vlogs, gamestreams en lifestyle-influencers, het stuk neemt virtuele representaties van "echte" menselijke interacties mee naar het onbekende - vergelijkbaar met hoe een AI-bot inhoud vervormt wanneer daarom wordt gevraagd. Symbolen lopen over en spreken elkaar tegen. Betekenis komt alleen samen om weg te smelten.
11 3 8 7 vult de ogen met gepolijste beelden, maar de verpakking is hol. Achter het glanzende uiterlijk van zijn fictieve avatars gaat een verontrustende sfeer schuil die bijna niet te vatten is. Alsof je alleen door een verlaten winkelcentrum dwaalt, achtervolgt het zijn kijkers met de koude rillingen van een koude, gekunstelde afwezigheid.
11 3 8 7 is bekroond met de Best of Fringe Awards 2023
Collectief Trevoga bewijst dat je wel degelijk intrigerend theater kunt maken over kunstmatig leven
In de media
BEST OF FRINGE 2023
"Trevoga zet een dystopische virtuele wereld neer die tot in detail klopt. De performance is onheilspellend en licht tegelijk. 11 3 8 7 is activistisch, grappig, moedig, queer en Fringy."
NRC
"...waar kijken we naar? Een doorgedraaide ‘reality’-show op televisie? Een maffe, erotische scifi-film? Of is het toch vooral een commentaar op een maatschappij die zich drogeert met zinloze, lege luxe en escapistische nonsens?"
SPRINGBACK MAGAZINE
"Alledrie de performers vertolken perfect de belichaming van NPC's (non-playable characters) - de term voor figuranten in games die je niet zelf kunt besturen en die in herhalende patronen blijven hangen."
In English
Trevoga Collective draws inspiration for its piece from the contradiction between the lavish fantasies we fabricate online and the increasingly hostile reality around us. The media and social networks promise glamor and salvation. But in fact, it feels like a loss of power over the self, an existence as a node in an endless profit optimisation algorithm or just yet another re-itteration of the same self-replcating advertisement.
Authors and performers Neda Ruzheva, Antonina Pushkareva, and Erikas Erikas Žilaitis turn into humanoid dolls infected with the memetic parasites of virtual existence. Similar to how an AI bot distorts content when prompted, the piece takes virtual imitations of "real" human interactions far into the unknown, which may be the future. Symbols overlap but contradict each other. Meanings come together, only to fall apart. 11 3 8 7 fills the eyes with polished imagery, yet the packaging is hollow. Behind the glossy appearance of its fictional avatars lurks an unsettling atmosphere almost impossible to grasp. Like wandering alone through a deserted shopping mall, it haunts its viewers with the chills of a cold, manufactured absence.
11 3 8 7 was awarded Best of Amsterdam Fringe Festival 2023 and was selected for Aerowaves Twenty24
''It was perfectly sexy, imbued with desire and addiction, teeny shorts and selfies; and perfectly haunting, with death stares and an unexpected spitting out of bloody tongues.''
- Springback Magazine
About Trevoga
Trevoga is an emerging Amsterdam-based dance collective, currently formed by Amsterdam University of Arts alumni Neda Ruzheva (BG, 1999), Antonina Pushkareva (RU, 2000), and Erikas Žilaitis (LT, 1999) and now welcoming a new member Dovile Krutulyte (LT, 1998).
Unified by their experiences of growing up in the nebulous socio-political context of post-Soviet "transition" – between the violently enforced moral imperatives of a ghostly dictatorship and the stupefying hedonism of a newborn consumerist dream – they grow up quite fond of overlaps between repression and seduction. This ambivalence lies at the base of their aesthetic practice, where flashy tropes from popular media and high culture go hand-in-hand with a mundane sense of distress.
Credits
Made by Trevoga clctv | Sound by Damyst | Styled by La Fam | Produced by ICK Amsterdam x One Dance Week Bulgaria | Made with the support of NORMA startersfonds, Fonds Podiumkunsten & Amsterdams Fonds voor de Kunst | Special thanks to – Suzy Blok, Rosa Alvarez Solano, Anna Van Jaarsveld, Ainhoa Hernandez Escudero & Ignacio de Antonio Anton