Kaartverkoop

Op deze pagina vind je informatie over het bestellen van kaarten. Wil je meer weten over hoe je bezoek eraan toegaat? Lees alles over je bezoek aan Het Nationale Theater.

Aangepaste openingstijd
In verband met de feestdagen is de kassa van Het Nationale Theater op 25 en 26 december en 1 januari gesloten.

Openingstijden kassa

Kassabalie

Schouwburgstraat 8, 2511 VA Den Haag
Geopend: di t/m vr 14:00 - 18:00 uur

Telefonisch of per mail

088 356 5 356 (lokaal tarief) 
service@hnt.nl 
Bereikbaar: ma t/m za 14:00 - 18:00 uur 

Kaarten reserveren en bestellen

Online bestellen

Via de website kan je 24/7 kaarten bestellen. Loop je ergens tegenaan tijdens het bestellen? Dan kijken we graag mee. Bel of mail ons voor hulp. Bekijk het programma met de voorstellingen van de komende tijd.

Betaalwijze online bestellen

Bestel je online kaarten? Dan kan je afrekenen via iDeal, creditcard, podiumcadeaukaart of een voucher.

Telefonisch bestellen of reserveren

Bestel je graag telefonisch? Dat kan. Je kan de kaarten achteraf direct via een e-mail met betaallink afrekenen, dan ontvang je de kaarten daarna meteen in je mailbox.

Reserveren

Je kan kaarten reserveren. Stuur een mailtje naar service@hnt.nl of bel de kassa 088 3565356. Je reservering vervalt 7 dagen voor de voorstelling. 

Kaarten per post ontvangen

Ontvang je graag kaarten per post? Dat kan tot 3 werkdagen voor de voorstelling. De verzendkosten bedragen € 3,-

Kassabalie Pin only

Wil je jouw kaarten bij de kassabalie afrekenen? Denk er dan aan dat het bij de kassa in onze theaters alleen mogelijk is om contactloos of per pin te betalen.

Kaarten ruilen of retourneren

Kaarten ruilen 

Kan je de voorstelling waar je kaarten voor hebt niet meer bezoeken? Je kan je kaarten kostenloos ruilen voor een andere voorstelling of tegoedbon tot op de dag van de voorstelling.

Kaarten retourneren

Kan je de voorstelling niet meer bezoeken, maar wil je geen nieuwe kaarten of tegoedbon? Je kan je kaarten ook teruggeven en ervoor kiezen het aankoopbedrag retour te ontvangen. 

Telefonisch of via e-mail ruilen of retourneren

Ruilen of retourneren kan telefonisch of via e-mail tot 15.00 uur op de dag van de voorstelling. Bij ochtend of middagvoorstellingen is dit mogelijk tot de dag voor de voorstelling. 

Kortingen en acties

Kortingen & acties

Kortingen en acties zijn geldig op rang 1 t/m 3. Rang 1+ en rang 4 zijn uitgesloten van kortingsacties. Het is niet mogelijk verschillende kortingen of acties met elkaar te combineren. 

Ooievaarspas

Je kan per mail (service@hnt.nl) of telefonisch (088 3565356) een kaartje bestellen met je Ooievaarspas. Online is dit helaas niet mogelijk. Er wordt naar je pasnummer gevraagd en we maken een reservering voor je. Vervolgens ontvang je per mail een iDeal betaallink, zodat de kaarten afgerekend kunnen worden en je de e-tickets kan downloaden. Vergeet je Ooievaarspas niet mee te nemen op de dag van de voorstelling, zodat je die kan laten zien. 

Groepskorting

Wil een voorstelling in onze theaters met een groep van 15 personen of meer bezoeken? Dan kunnen we je vaak korting aanbieden. Neem contact op met de kassa via service@hnt.nl of 088 356 5 356 om te kijken wat er mogelijk is. Het is helaas niet bij elke voorstelling mogelijk om een kortingstarief voor groepen te hanteren. 

Vouchers en cadeaukaarten

Voucher voor het Nationale Theater

Heb je een voucher ontvangen na een geannuleerde of verplaatste voorstelling? Dan kan je deze tot 2 jaar na uitgifte inleveren. Dat kan zowel via de website als aan de kassa. Je vouchertegoed vind je terug in jouw account. Via Mijn theater log je gemakkelijk in met je e-mailadres en bekijk je je totale vouchertegoed.

Cadeaukaart

Heb je een cadeaukaart ontvangen? Dan is deze tot 2 jaar na uitgifte geldig. De einddatum staat aangegeven op jouw cadeaukaart. De cadeaukaart kan je zowel via de website als aan de kassa gebruiken als betaalmiddel. Wil je een cadeaukaart kopen? Dat is heel fijn. Daarmee steun je ons enorm. In onze winkel vind je ook andere leuke theatercadeau's. 

Podiumcadeaukaart

Heb je een podiumcadeaukaart? Die kan je bij ons inwisselen. Dat kan via de kassa, maar ook als je kaarten via de website bestelt. We verkopen de podiumcadeaukaarten zelf ook aan de kassa. Deze cadeaukaart is bij meerdere podia in te leveren. Je kan de podiumcadeaukaart ook online bestellen

Podiumpas

Podiumpas

Met de Podiumpas kan je onbeperkt naar podia door heel Nederland, zo ook naar voorstellingen bij Het Nationale Theater. Reserveer je kaarten vanaf 30 dagen voor de voorstelling telefonisch of via e-mail. Meer weten over de Podiumpas of een pas aanschaffen? Dat kan via podiumpas.nl

We Are Public

Met een We Are Public-lidmaatschap krijg je onbeperkt toegang tot een selectie van zo'n 400 voorstellingen, concerten, films, exposities en festivals per maand. Er zijn ook elke maand voorstellingen in de Koninklijke Schouwburg, Theater aan het Spui en Zaal 3 geselecteerd. Wil je meer informatie of een lidmaatschap starten? Dat kan via wearepublic.nl

Heb je een pas en wil je reserveren? Dat doe je via We Are Public. De kaarten haal je op de dag van de voorstelling op bij de kassa met je We Are Public-pas. Heb je gereserveerd, maar kom je toch niet? Zeg je reservering dan af, dan kan er iemand anders gebruik maken van de gereserveerde plek.

Rangindeling

Ga je naar een voorstelling in de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg? Dan staat er een rij- en stoelnummer op je kaartje. Je kunt de zaalplattegrond van de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg alvast bekijken. Let op: op deze plattegrond zijn vier rangen. Het kan goed zijn dat de voorstelling die jij bezoekt, één, twee of vijf* rangen heeft. 

In het Paradijs van de Koninklijke Schouwburg, in Theater aan het Spui en in Zaal 3 kan je op de avond zelf kiezen waar je zit.

*in het nieuwe theaterseizoen kun je bij sommige voorstellingen in de Koninklijke Schouwburg kiezen voor Rang 1+. Dat zijn plekken op de eerste rang met het allerbeste zicht op het toneel. Rij 4 heeft extra beenruimte.

Toegankelijkheid

Rolstoelplaatsen reserveren

Voor rolstoelgebruikers zijn in de Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg en in beide zalen van Theater aan het Spui een aantal rolstoelplaatsen gereserveerd. Indien je van deze plaatsen gebruik wilt maken, neem dan tijdig contact op met de kassa via 088 3565356 of via service@hnt.nl.

Radiografische installatie voor slechthorenden

De Grote Zaal van de Koninklijke Schouwburg beschikt over een radiografische installatie voor slechthorenden. Je kan op vertoon van je toegangsbewijs een hoofdtelefoon ophalen bij de informatiebalie in de foyer. In Theater aan het Spui, Zaal 3 en HNT Studio's is geen installatie beschikbaar.

Assistentie tijdens jouw bezoek

Als je tijdens jouw bezoek assistentie nodig hebt kan je een van onze medewerkers aanspreken bij de entree of bij de zaal. Zij assisteren je graag.

Meer informatie over toegankelijkheid

Groepsbezoek

Groepsbezoek

Wil een voorstelling in onze theaters met een groep van 15 personen of meer bezoeken? Dan kunnen we je vaak korting aanbieden. Neem contact op met de kassa via service@hnt.nl of 088 356 5 356 om te kijken wat er mogelijk is. Het is helaas niet bij elke voorstelling mogelijk om een kortingstarief voor groepen te hanteren. 

Schoolbezoek

Kom je met je klas naar Het Nationale Theater? Dan krijg je persoonlijk bericht van een van onze educatiemedewerkers over hoe laat je verwacht wordt en wat er verder allemaal belangrijk is bij het bezoeken van de voorstelling. Heb je vragen hierover of wil je nog een schoolvoorstelling boeken? Neem dan contact op met onze educatieafdeling via educatie@hnt.nl. We hebben regelmatig voorstellingen speciaal voor scholen, ook tijdens schooltijd. Bekijk ons aanbod voor primair en voortgezet onderwijs.

Persoonlijke gegevens & privacy

Persoonlijke gegevens

Indien je kaarten voor een voorstelling hebt aangeschaft waarbij een wijziging plaatsvindt, ontvang je een persoonlijk bericht. Het is daarom erg belangrijk om je contactgegevens zo volledig mogelijk in te vullen en deze goed te controleren.

Privacy

In ons privacy-statement staat omschreven hoe wij met je persoonlijke gegevens omgaan. Wil je inzage in de gegevens die we van je hebben opgeslagen, of wil je dat we alle gegevens verwijderen? Stuur dan een mailtje naar privacy@hnt.nl

Adressen theaters

Adres Koninklijke Schouwburg

Korte Voorhout 3, 2511 CW Den Haag

Adres Theater aan het Spui

Spui 187, 2511 BN Den Haag

Adres Zaal 3

De Constant Rebecqueplein 20a, 2518 RA Den Haag

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er met mijn kaarten als de voorstelling niet door kan gaan?

Mocht de voorstelling niet gespeeld kunnen worden (bijvoorbeeld door ziekte) dan krijg je ook altijd de keuze om het bedrag van je kaarten volledig terug te ontvangen, je kaarten om te zetten in een voucher of je kaarten om te zetten in een donatie. We sturen je een mailtje of je wordt gebeld. Mocht de voorstelling verplaatst worden, dan brengen we je als eerste op de hoogte van de nieuwe datum. 

Kan ik ook kaarten reserveren?

Je kan ook kaarten reserveren. Stuur een mailtje naar service@hnt.nl of bel de kassa 088 3565356. Je reservering vervalt 7 dagen voor de voorstelling. 

Hoe reserveer ik een rolstoelplek?

Stuur een mailtje naar service@hnt.nl met de titel van de voorstelling, de aanvangstijd en of je met één of twee personen komt. Je kan ook telefonisch je kaartje reserveren via 088 3565356.

Kan ik kaarten bestellen met mijn Ooievaarspas?

Je kan per mail (service@hnt.nl) of telefonisch (088 3565356) een kaartje bestellen met je Ooievaarspas. Online is dit helaas niet mogelijk. Er wordt naar je pasnummer gevraagd en we maken een reservering voor je. Vervolgens ontvang je per mail een iDeal betaallink, zodat de kaarten afgerekend kunnen worden en je de e-tickets kan downloaden. Vergeet je Ooievaarspas niet mee te nemen op de dag van de voorstelling, zodat je die kan laten zien. 

Kan ik in de zaal afstand houden tot andere bezoekers?

We kunnen het ons voorstellen dat je graag nog wat afstand wil houden. In veel gevallen kun je dan toch naar de voorstelling komen. Neem contact op met de kassa via service@hnt.nl of 088 3565356, dan bespreken we samen wat er mogelijk is. Indien er genoeg plek is, kunnen we ervoor zorgen dat de stoelen naast jou leeg blijven.