Toegankelijkheid van onze locaties
Algemene informatie
Reserveren
Reserveer jouw plaatsen telefonisch via 088-3565356 of stuur een e-mail naar service@hnt.nl. Wij hebben plaatsen in de zaal gereserveerd waar je de voorstelling het beste kan zien, horen en beleven. Hoe meer wij weten over jouw specifieke wensen, hoe beter wij daarop kunnen inspelen. Geef in jouw mail aan of je gebruik wilt maken van de aangeboden hulpmiddelen, inleiding of dat je bijvoorbeeld met een rolstoel komt en hoe groot de rolstoel is.
Assistentie tijdens jouw bezoek
Als je tijdens jouw bezoek assistentie nodig hebt kan je een van onze medewerkers aanspreken bij de entree of bij de zaal. Zij assisteren je graag.
Betaalmogelijkheden
Bij onze de kassa en in onze foyers kan je met pin betalen.
Rolstoeltoegankelijkheid
Onze theaters zijn rolstoeltoegankelijk. Meer informatie hierover vind je hieronder per locatie.
Koninklijke Schouwburg
Wij hebben aangepaste zitplaatsen beschikbaar in de zaal. Dat zijn plaatsen op de hoek (aan het begin van de rij) - de stoel ernaast houden wij beschikbaar voor jouw mede-bezoeker. De stoel op de hoek kunnen wij verwijderen indien nodig bijvoorbeeld als je met een rolstoel komt. Omdat wij alleen rolstoelplaatsen op de eersterang in de zaal aanbieden, hanteren wij het tarief van tweederangs plaatsen.
Ook als je al kaarten voor de voorstelling hebt is het belangrijk om vooraf door te geven als je met een rolstoel komt.
Prikkelarm ontvangst
In de Koninklijke Schouwburg zorgen wij bij alle voorstellingen voor een prikkelarm ontvangst voor mensen die niet goed tegen prikkels kunnen. We passen de voorstelling zelf niet aan, maar houden rondom de voorstelling rekening met alle vereisten. Er is een rustruimte beschikbaar. Daar kan je voor, tijdens en na de voorstelling terecht. Vanaf de prikkelarme plekken steek je heel gemakkelijk over naar de rustruimte. Alle informatie over het prikkelarm ontvangst lees je hier.
Reserveren van rolstoelplaatsen en prikkelarme plekken
Stuur een mail naar service@hnt.nl of telefonisch 088 3565356.
Theater aan het Spui
Wij hebben in Theater aan het Spui aangepaste zitplaatsen beschikbaar in de zaal. Dat zijn plaatsen op eerste rij - de stoel ernaast houden wij beschikbaar voor jouw mede-bezoeker. De stoel kunnen wij verwijderen indien nodig bijvoorbeeld als je met een rolstoel komt. Stuur een mail naar service@hnt.nl of telefonisch 088 3565356.
Ook als je al kaarten voor de voorstelling hebt is het belangrijk om vooraf door te geven als je met een rolstoel komt.
Thuis kan je alvast zien hoe je theaterbezoek eruit ziet door het voorbereidingsdocument te bekijken. Daarin vind je een plattegrond waarop alle prikkelrijke plekken zijn aangeven en zie je op foto's hoe de ruimtes eruit zien.
Er is ook een filmpje van hoe Theater aan het Spui eruit ziet van binnen. In anderhalve minuut krijg je een goede indruk van hoe het theater eruit ziet en hoe het er op een voorstellingsavond aan toe gaat.
Zaal 3
In Zaal 3 kunnen wij rekening houden als je een aangepast zitplaats nodig hebt. Als je met een rolstoel komt, kan je voor de eerste rij plaats nemen. Voor jouw mede-bezoeker hebben wij een losse stoel. Stuur een mail naar service@hnt.nl of telefonisch 088 3565356.
Ook als je al kaarten voor de voorstelling hebt is het belangrijk om vooraf door te geven als je met een rolstoel komt.
Theater voor iedereen
Wij vinden het belangrijk om het aanbod van Het Nationale Theater te laten zien, horen of voelen aan iedereen. Een beperking, zichtbaar of onzichtbaar, hoeft geen belemmering te zijn om naar het theater te komen. Daarom zijn wij gestart met HNTonbeperkt om voorstellingen en programma’s toegankelijk te maken voor mensen met een beperking. Lees hier alles over HNTonbeperkt.